LV Ausu infekcijas un sinusīti

Ausu infekcijas un sinusīti

Daudzos gadījumos bērniem vidusausī bieži uzkrājas šķidrums un rada hronisku iekaisumus. Šādi iekaisumi var radīt dzirdes problēmas vai tās zaudēšanu , kā arī runas attīstības problēmas.

Ir daudz iemeslu, kādēļ šī problēma vispār parādās. Bērna imūnsistēma nav nobriedusi, tādēļ bērni biežāk nekā pieaugušie slimo ar iesnām. Ausu infekcijas tām ir bieža blakne. Piemēram, arī pārlieku liela ortodontiska zobu labošana, it kā iepriekš veseliem bērniem , var veicināt ausu infekciju parādīšanos.  Dažiem bērniem ausu infekciju izraisa piena vai arī citu pārtikas produktu alerģija. Bet visbiežāk sastopamie patiesie iemesli ausu infekciju problēmai ir bērnu galvas traumas, kas rodas dzemdību procesā vai traumu rezultātā bērnam sasitot galvu.

Auss iekaisumu izraisa ausī esošais šķidrums, jo tikai mitrā ausī var attīstīties un vairoties baktērijas.

Tradicionālā medicīna ausu infekcijas ārstē ar antibiotiku palīdzību. Ilgstoša antibiotiku lietošana var izjaukt dabisko mikrofloru.  Antibiotikā mēdz būt arī citas blaknes kā vēdera uzpūšanās, vēdera krampji un caureja.  Lai novērstu dzirdes zaudēšanu un izbeigtu hroniskos iekaisumus, tradicionālā medicīna piedāvā Eistāhija kanālā ausī ievadīt drenāžas trubiņas.

Osteopāti ar pavisam nemanāmām fiziskām manipulācijām ārstē iekaisumu cēloni, un palīdz šķidrumam uzsūkties. Bērniem, kuriem ir atkārtoti ausu iekaisumi, osteopāts   parasti var palīdzēt četru līdz astoņu iknedēļas vizīšu reizēs. Ārstēšanas ilgums ir atkarīgs no katra bērna individuāli. Parasti pēc  ārstniecības kursa beigām ir ieteicams periodiski atkārtot manipulācijas pie osteopāta  profilakses nolūkos.  Osteopāta terapija pievēršas nevis seku likvidēšanai, bet ārstē iekaisumu cēloni.

Pēc  ārstēšanas kursa beigām, lielajam vairākumam bērnu samazinās vai izzūd  infekcijas simptomi un parādās ievērojami uzlabojumi dzirdē.

Olgas Steggerda ārsta osteopāta prakse    Ārsts Osteopāts Olga Steggerda, Rīga, Latvija

Top.LV